Először is szeretnék valamit tisztázni: a Fighter Diet Pauline Nordin módszere, ő fejlesztette ki, és ő is adhatja el, minden tudást erről és az edzésmódszeréről e-könyvek formájában tudtok megrendelni a fighterdiet.com oldalon. Természetesen nekem megvannak a könyvek, de szerzői jogok miatt csak azt mondhatom el a módszerről, amit ő nyilvánosan megoszt a blogjában és az oldalán, nem fogok tehát étrendet, bővebb elméletet posztolni, csak elmagyarázom, nagyjából miről van szó és kinek való/nem való.

Pauline könyvei az alábbi linken érhetőek el: Fighter Diet

Másodszor pedig a Fighter Diet nem összetévesztendő a Harcosok étrendje nevű étkezési módszerrel, semmi köze nincs hozzá.

Nos tehát: A Fighter Diet lényege, hogy A, B és C napok vannak a diéta során. A B és C napok nem kötelező jellegűek, az A napok képezik a diéta magját. Ilyenkor két dolgot lehet bevinni: zöldséget és sovány fehérjét. No de mielőtt még valaki azt gondolná, hogy ez valamiféle koplalós diéta, elmondom, hol a kanyar: zöldségből fogod fedezni a napi ch mennyiséget, ami lehet 150 g, lehet 200 g, de semmiképp nem alacsony ch. Ehhez természetesen NAGYON sok zöldséget kell enni egy nap, kilókat. Mi lesz az eredménye? Soha nem  vagy éhes, mindig sokat ehetsz tömegre, magas rostbeviteled van és mindeközben fogysz.  A megfelelő jó zsír bevitelről napi 4-5 g halolaj kapszula gondoskodik – én ezt még ki szoktam egészíteni 20 g lenmagolajjal. A B napok során ch-töltés van, ilyenkor csak sovány fehérje és nagyon magas ch-bevitel van egyszerű és komplex szénhidrátokból, amik nem tartalmaznak hozzáadott zsírt pl. zab, rizs, de ide sorolja Pauline a sovány joghurtot, tejet, gumicukrot 😀 Szóval értitek. A C napok arra valók, hogy ha nagyon kívánnád a zsírt, akkor ebből se legyen hiány, ilyenkor nagyon alacsonyan kell tartanod a ch-t még zöldségből is (50 g alatt) és nagyon magasan  a zsírt lazacból, olajos magvakból, avokádóból stb.  A sovány fehérje változatlanul marad. Én diétában csak A napokat alkalmazok, ha nagyon fáradnék, akkor esetleg egy-egy B-t kéthetente. Fontos, hogy ilyenkor is számoljuk a kalóriákat, tehát ha mondjuk 1600 kalórián diétázunk A napokon, akkor a B is max. 2500 legyen, higgyétek el, ez így is elég sok ch.

Kinek való?

– aki nem szeret icipici mennyiségeket enni diétában, és folyton éhesnek érzi magát, habár nem eszik kevesebb kalóriát úgy sem

– aki él-hal a zöldségekért

– akinek magas a szénhidrátigénye a diéta alatt is

– akinek van ideje megenni egy-egy kaját (tekintélyes mennyiségeknél ez fél óra is lehet)

– aki nem akar veszteni az erejéből edzésen a diéta alatt sem

– akinek valamiért nem működik a normális testépítő diéta

Kinek nem való?

– aki nem bír nagy mennyiségeket enni

– akit zavar, ha tele van a pocija állandóan

– aki nem szereti a zöldségeket

– aki változatosságra vágyik

– aki nem tudja megoldani, hogy naponta legalább 5-6szor egyen (egyszerre nem lehet ennyi zöldséget megenni)

– akinek irritábilis bélszindrómája vagy egyéb emésztőszervi betegsége van, és vigyáznia kell a túlzott rostbevitellel

Válasz írása:

(opcionális)

Még nem szólt hozzá senki.