Az eredeti bejegyzés Andi blogján, a http://puderfelho.hu/csevej/a-glamfit-dieta-program/ címen található.
Az összes fotó az ő keze munkáját dicséri. 🙂

Az új évvel elégeltem meg a tavaly felszaladt kilókat, és hogy nem úgy állnak a ruhák, ahogy kellene, hogy volt, amiből vissza kellett térnem korábbi mérethez, a pocakot és úszógumit. Nem akartam feltétlenül beszámolni a programról a blogon, de végül ennek hatására meggondoltam magam. 🙂 Ezért ebben a bejegyzésben a képek nem lesznek jó minőségűek, gyorsan, edzés után lőttem őket többnyire telefonnal, amiket egyrészt azért készítettem, hogy nyomon tudjam követni a változást, másrészt, hogy az edzőmnek is meg tudjam mutatni mi a helyzet (erről később).

Volt már életmódváltás az életemben, ahol aztán eljött az a pont, ami után azt mondtam francba vele, kit érdekel, és elkezdtem fánkot enni. Sokáig nem is látszott különösebben.. De amiért megettem azt a fánkot az volt, hogy bár elvileg a nagykönyv szerint csináltam mindent, és edzővel is konzultáltam, mégsem úgy alakultam, ahogyan én azt szerettem volna.

Az egyik barátnőmmel azóta is sokat röhögünk ezen a képen és a csirkelábakon amit sikerült összehozni. A vicc a dologban az, hogy én itt még láttam magamon zsírt, sehol nem volt a hasam ahhoz képest, amire vágytam, de a fenekem már rég eltűnt.

Már nem is emlékszem, hogy találtam rá Ladó-Burista Rékára, de azonnal egyértelművé vált, hogy ő az, aki nekem kell, nem nagyon találkozik az ember ilyen komoly szaktudással rendelkező edzővel mint ő. Szerencsére kiszúrtam, hogy van online programja, ami áthidalja a köztünk lévő 200km-t. Először is elküldtem neki mi a helyzet (és ittam egy pohár bort fotózás után, azért azok a képek mellbevágtak.. azt hittem kevésbé rossz a helyzet). És csatoltam egy képet arról, mit szeretnék. Nyárra. Csak épp a kilógó bordák nélkül, ha lehet, igazából a has volt a lényeg. 😉 Ez az, a mai napig megvan:

Volt ám kontraszt rendesen. Ezután kaptam egy kérdőívet, ahol alá kellett húzgálnom rengeteg hozzávaló közül, mit szeretek enni, leírni mit nem, milyen kajával csalnék, nem volt rövid. Majd sokat csacsogtunk, kaptam vígasztalást, és hogy minden szuper lesz nyárra. 🙂 Az edzésterv is hasonlóan készült, én mondtam meg, hány napot tudok edzeni egy héten, és volt egy speciális kérésem is: 4 edzést találtunk ki, de én ebből kettőt szerettem volna itthon végezni. Ez is problémamentes volt. Azt is elmondtam, hogy mi az a terület, amire szeretnék koncentrálni, és ez a fenék volt, mert nagyon féltem, hogy megint elfogyok onnan is, és szerettem volna szép kerek feneket. 🙂

Megkaptam az első étrendem, és nem túlzok, legalább kétszer ráírtam Rékára, TUTIRA nem számolt e el valamit, mert egyszerűen extrém soknak tűnt, amit megadott nekem. Ez kb. 1600 kcal volt egy napra, és én nem vagyok madárétkű, de voltak olyan adagok, amiknek a megevése gondot okozott. Még mindig emlékszem, amikor először lemértem 250g brokkolit, 150g édesburgonyát, és még mellé a húst.. Tudjátok, hogy ez a mennyiség egy egész brokkoli kb.? Minden étkezésre volt 3 variációm, ezt az aktuális hangulatom, éhségérzetem, időm alapján váltogattam. Ha nagyon éhes voltam, a kiadósabb opciót választottam, ha ráértem, sütit sütöttem uzsonnára stb.

Az edzéstervem pedig heti két súlyzós edzés a végén intervall kardióval, és heti két plyometrikus edzés volt, amiket itthon végeztem. Ha nem tudod mi az, akkor mutatok egy példát videón, én minden idegszálammal utáltam, de megcsináltam, mert éreztem, hogy ez tuti hatásos..

Így teltek az első hetek. 4 edzés szépen sorban, nem ettem félre, és nem is akartam. Minden hétvégén megkaptam az új étrendem azokkal az ételekkel, amiket szerettem volna. Az első kép közvetlenül kezdés előtt készültem, lelkesen elmentem edzőcuccot venni, a második kb. másfél hét múlva, a harmadik pedig pontosan a 3. héten.

Screen-Shot-2014-04-03-at-7.25.35-PM(pp_w504_h473)

Itt persze vannak területek, amiket ti nem láttok, de én tudok róla, úszógumi például, de azért ruhában is látványos a változás.

A mérlegről le kellett volna mondanom,és helyette csak fotózni/centizni de heti egy mérést azért beiktattam. Az első képen 57 kg voltam, az utolsón mindössze kettővel kevesebb. Ez volt az a pont, ahonnan már tényleg nem érdekelt a mérleg.

A negyedik hét után kivettük a plyometrikus gyakorlatokat az edzéstervemből, én pedig rájöttem, hogy igazából utálok itthon edzeni, inkább lemegyek a terembe. Heti 4 súlyzós edzésre váltottunk és 1 intervall kardióra.

Heti egy csalóétkezés engedélyezett volt, ezt sem használtam ki, de minden héten változtattam az étrendemen, nekem ez elég volt.

A legfontosabb a tükör volt. Az edzéstervem szuper, soha nem gondoltam volna magamról, hogy ilyen eljön, de már tényleg szeretek mozogni, edzeni járni, élvezem, hogy egyre erősebb vagyok, és még hiányozni is tud. 🙂

És amit különösen imádok az edzéseimben, hogy NEM futok, nem ám, 10 métert sem, még buszra sem.

Most térjünk vissza a kajához, mert kb. az utolsó kép környékén értünk egy fordulóponthoz, ahol úgy éreztem, mintha picit megakadtam volna, valami nem stimmelt. Éreztem, mi fog jönni, lejjebb kell venni a szénhidrátot, aminek nagyon nem örültem, megszoktam, hogy olyan sok finomat eszem.. Meglepetés következett, nem csökkentettünk, sőt, növeltük a napi adagom 1800 kalóriára. Miután megkérdeztem háromszor, hogy de tutira, istenbizony nem fogok elkezdeni visszazsírosodni, neki is álltam a növelt adagomnak. És ezután történt ez, leugrott aminek le kellett, egyik nap ezzel a hassal ébredtem fel, és 53,5 kg-al. És most tekerj vissza a legelső, szomorkodós próbafülkés képhez, realizáld, hogy 6 hét alatt 3 és fél kilót vesztettem, és dobd ki a mérleget.

Photo-2014.03.28.-7-48-25(pp_w518_h518)

Konkrét étrendet nem írok – az úgyis kiderült azt hiszem, hogy olyan szinten rám van szabva, hogy felesleges is lenne – de szeretnék néhány dolgot megosztani az elvről. Igen, kell mérni a konyhamérlegen a kaját, de nem vészes, tényleg. Napi ötször eszem, de kérhettem volna kevesebbet és többet is. A kalóriák, amikről írtam, pedig nem szuperpontos számok. Réka kalóriatartományokban gondolkodik, tehát vannak olyan napok, amikor kicsit kevesebbet, van amikor kicsit többet eszem az étrendem alapján, attól függően, hogy kombinálom össze az étkezéseket. De nem baj, mert így is működik.

Nem használok semmilyen sütéshez olajat, nem is ragad le a cucc. De locsolok olívaolajat a salátámra ha úgy van, bár bevallom a szervezetem számára szükséges zsírt leginkább finom mogyoróvajból viszem be, amiből nevetségesen sok fogy. Eszek kenyeret, kornspitzet, zsemlét és tésztát, mind teljes kiőrlésűt, de a finomakat. A szinte kötelezőnek tartott rizst majdnem teljesen kizártam, szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hányszor ettem 2 hónap alatt. Eszek lekvárt. Sok túrós édességet. Előfordul, hogy több mint fél kg gyümölcsöt egy nap össesen. Méghozzá vacsorára, este 10-kor is. Zöldség? Naná, sőt, annyit eszek, amennyi belémfér, nem kell mérnem sem.

És mellé remekül érzem magam, nem éhezek, nem volt még olyanra példa, hogy egy kért ételre Réka nemet mondott volna, mindent beillesztett. Én pedig ilyeneket eszem, és nincs hiányérzetem.

2014-03-028

Őszintén szólva még mindig kicsit hihetetlen, hogy így is lehet, mert ez annyi kaja, hogy nem egyszer alig fér a tányérra. Nagyon örülök, hogy megtaláltam Rékát, mert ez az életforma számomra tökéletesen tartható, mert megvannak ugyan a keretek, de mindenféle kényszeresség nélkül így, hogy nem ragaszkodunk pontos számokhoz, a rugalmasság, hogy ha megkívánok valamit, megehetem. A heti egy csalóétkezést kétszer használtam ki, egyszer egy szuper étteremben, másodszor a születésnapomon. Azért nem tettem ki magamért, egy hatalmas steaket ettem, ami valószínűleg egyébként is belefért volna, csak nem ekkora méretben. 🙂 Azt hiszem ez is a kiegyensúlyzottság egyik jele.